VW Golf V GT 2007r. 2.0TDI 8V BMM 140ps DPF OFF Samochód klienta to poczciwy GOLF 5-tej generacji. Niestety jego problemem jest ciągłe przybywanie oleju i konieczność jego wymiany juz po kilkuset kilometrach. Powodem tego zjawiska był uszkodzony filtr DPF który mimo braku synałów związanych z jego niesprawnością w postaci błędów oraz kontrolek okazał się zapchany. Komputer bezustannie próbował wymusić jego dopalanie przez co nadmiar paliwa przedostawał się do oleju. Usunięcie mechaniczne filtra wymagało demontażu jednej z półosi która blokowała możliwość wydostania DPF na światło dzienne. Elektronika: Programowanie via OBD, sterownik Bosch EDC16U31.
Napisano: 19 Jan 2015, przez Gromo
Mazda 6 2.0 2.0 CD 121ps 2006r. DPF OFF Filtr DPF w Mazda 6 2.0 CD 121 KM potrafi sprawić wiele problemów. Niestety, nawet przy małych przebiegach (szczególnie w autach używanych głównie do jazdy w mieście) filtr cząstek stałych w Mazda 6 2.0 CD 121 KM potrafi się zapchać i procedura wypalania nie daje żadnego efektu. Jedyną w pełni skuteczną metodą na pozbycie się problemu jest całkowite usunięcie filtra DPF w Mazda 6 2.0 CD 121 KM. Samochód na sterowniku DENSO RF7J. My zajęliśmy się usunięciem programowym, zaś zaprzyjaźniony warsztat usunął go mechanicznie. Po tym zabiegu samochód odzyskał swoją moc a właściciel może zapomnieć o problemach z DPF raz na zawsze.
Napisano: 10 Jan 2015, przez Gromo
Hyundai Sonata IV 2.0 CRDi 140 KM 2008r. DPF OFF Na dzisiaj Koreańska limuzyna. Samochód klienta borykał się z problemem wysokiego spalania na poziomie 10l/100km oraz rosnącego poziomu oleju. Po szybkiej diagnozie można było stwierdzić iż filtr DPF jest znacząco przytkany. Na domiar złego czujnik temperatury spalin przed filtrem DPF pokazuje wartość 127C (wartość stała podczas pracy na wysokich obrotach=uszkodzenie czujnika) przez co sterownik silnika cały czas wymuszał zwiększenie temperatury spalin celem dopalenia filtra. O dziwo nie było żadnego błędu związanego z tą usterką. Po demontażu filtra DPF i jego sprawdzeniu okazało się że filtr jest w agonalnym stanie. Po konsultacji z właścicielem zdecydowaliśmy że usuniemy filtr i pozbędziemy się problemu raz na zawsze. Programowanie via OBD, sterownik BOSCH EDC16+. Demontaż filtra bardzo prosty, filtr znajduje się centralnie pod samochodem. Usunięte zostały jego wnętrzności, atrapa filtra została w nie naruszonym stanie aby nie było problemów przy corocznych przeglądach.
Napisano: 07 Jan 2015, przez Gromo
Nissan Qashqai 2.0 dCi 2008r. 150ps DPF OFF Kolejny samochód z rodziny SUV'ów przyjechał z problemem zapchanego filtra DPF. Właściciel Nissana w pierwszej kolejności udał się do ASO w celu wyczyszczenia filtra z nadmiaru nagromadzonej sadzy. Niestety wyczyszczony został jedynie portfel właściciela a po tygodniu problem braku mocy oraz migających kontrolek na desce rozdzielczej powrócił. Klient zdecydował się na usunięcie filtra DPF raz na zawsze. Sterownik silnika Bosch EDC16CP33 programowanie via OBD. Usunięcie mechaniczne DPF niestety nie obyło się bez walki. Zmęczone życiem śruby połączeń zerwały się przy pierwszej próbie odkręcenia. Po wykonanym zabiegu auto odzyskało moc a właściciel może zapomnieć o problemach.
Napisano: 04 Jan 2015, przez Gromo
SubaruSamochód klienta przyjechał z brakiem mocy oraz świecącą kontrolką DPF na desce rozdzielczej. Dodatkowo jazdę utrudniało ciągłe gaśnięcie na skrzyżowaniach. Po szybkiej weryfikacji wizualnej okazało się że filtr DPF rozpadł się w mak, przez co przepływ spalin był znacznie utrudniony. O ile mechanicznie usunięcie filtra było dość proste i poszło dosyć sprawnie, o tyle z elektroniką nie było już tak łatwo. Samochód pracuje na sterowniku DENSO a ten zaś jest bardzo oporny na współpracę. Do niedawna usunięcie programowe w tym samochodzie DPF było nie możliwe i zastąpić uszkodzony filtr można było tylko emulatorem zostawiając wszystkie procedury zwiazane z DPF jako aktywne. Dzięki wiedzy i zdobytemu doświadczeniu ogarnięcie programowego wyłaczenia filtra w tym sterowniku nie sprawiło nam większych trudności. W sterowniku do przelutowania było ponad 20 punktów, które wymagały dużego skupienia i precyzji. Samochód z usuniętym DPF odzyskał moc a kontrolki związane z jego awarią zgasły. Na życzenie właściciela filtr został usunięty tak aby obudowa i wszystkie czujniki pozostały na swoim miejscu.
Napisano: 03 Jan 2015, przez Gromo

<< Poprzednia 1 2 3 4 Następna >>

Powered by CuteNews

 

dpfservice.pl • gromoservice.pl • All MAX - wszystkie prawa zastrzeżone 2015 r.