Co to fap/dpf?

Filtr cząstek stałych - FAP/DPF jest to układ oczyszczający spaliny z cząstek sadzy i popiołu. Wprowadzenie FAP/DPF pozwoliło ograniczyć emisję czarnego dymu, typowego dla starszych pojazdów z silnikami Diesla. Duża ilość cząstek stałych powstałych przy spalaniu paliwa w silnikach diesla powoduje, że silnik nie spełnia rygorystycznej normy emisji spalin EURO 5. Silniki diesla bez filtra cząstek stałych osiągają jedynie normę EURO 4. Jednym słowem - EKOLOGIA.

Zasada działania

Filtr ma postać przestrzennej struktury o bardzo dużej całkowitej powierzchni ścianek. Cząstki sadzy osiadają na porowatych ściankach lub włóknach, wykonanych z metalu, materiałów ceramicznych lub specjalnego papieru (tylko w przypadku filtrów jednorazowych). Wydajność prawidłowo działającego filtra zawiera się w przedziale od 85% do 100%, co oznacza, że do atmosfery przedostaje się nie więcej niż 15% pierwotnej zawartości zanieczyszczeń w fazie stałej.

Wypalanie / regeneracja

Gromadzące się w filtrze cząstki sadzy powodują jego stopniowe zapychanie i utratę wydajności. Regeneracja polega na katalitycznym spalaniu sadzy po osiągnięciu przez filtr odpowiednio wysokiej temperatury (wyższej niż 600 st. Celsjusza). System ten nosi nazwę regeneracji pasywnej. Stosowane są też aktywne systemy wypalania zgromadzonej np. okresowe podgrzewanie go dodatkowym płomieniem wtryskiwanej do filtra mieszanki, w wyniku czego sadza ulega spaleniu.

Problemy

Podwyższony poziom oleju, świecące i/lub mrugające kontrolki, brak dodatku do paliwa, utrata mocy oraz zwiększone zużycie oleju napędowego to najczęstsze i typowe problemy z autami wyposażonymi w filtr FAP/DPF. Nie lekceważ pierwszych objawów. Fachowa diagnostyka silnika pozwoli zaoszczędzić czas oraz pieniądze w wielu przypadkach. Dodatkowe informacje znajdziecie państwo w sieci poniżej przykładowy link.

więcej

Wymiana

W każdym samochodzie, w którym filtr cząstek stałych uległ uszkodzeniu lub jego regeneracje nie przynoszą żadnych pozytywnych rezultatów, możliwa jest wymiana filtra na nowy. Przed wymianą należy usunąć wszystkie usterki, które mogły spowodować awarię filtra. W przeciwnym wypadku nowy filtr może podzielić losy starego w bardzo krótkim czasie. Dlatego warto to zadanie powierzyć profesjonalistom.

Usuwanie

Jedną z najbardziej popularnych metod jest usunięcie filtra FAP/DPF z pojazdu. Wykonamy ją profesjonalnie dla Ciebie. Usługa składa się z 4 elementów: 1. Diagnostyka, 2. Modyfikacja układu wydechowego pojazdu (fizyczne usunięcie filtra), 3. Modyfikacja programu sterującego silnikiem (wyłączenie obsługi filtra w

Serwis filtrów DPF/FAP

W naszej ofercie znajdziecie profesjonalną i kompleksową obsługę filtrów DPF/FAP w samochodach wszystkich marek (osobowe oraz dostawcze).

Serwis filtra poprzedzamy kompletną diagnostyką wszystkich parametrów pracy silnika
Często przyczyną problemów z filtrami DPF oraz FAP jest niesprawność któregoś z podzespołów silnika. Nigdy nie lekceważ informacji i sygnałów (kontrolki na desce rozdzielczej oraz niewłaściwa praca silnika) związanymi z nieprawidłową pracą filtra.

Nie staraj się dopalić na siłę zatkanego filtra, katując i męcząc silnik- takie działanie może wygenerować dodatkowe koszty np. uszkodzenie turbiny. Trafna diagnoza pozwoli Ci uchronić się przed dodatkowymi kosztami.

Sposoby na problemy dotyczące filtrów DPF/FAP

  1. Wymuszenie serwisowej regeneracji filtra interfejsem diagnostycznym

Regeneracja statyczna- Dopalanie serwisowe na postoju czas trwania ok 15-40 min.

Regeneracja dynamiczna- Dopalanie serwisowe podczas jazdy stałym tempem z aktywowaną procedurą dopalania.

Ceny od 80zł.

 

  1. Czyszczenie filtra sposobem mechanicznym.

Polega na demontażu filtra oraz wyczyszczeniu go przy specjalnych środków, metoda możliwa tylko i wyłącznie jeśli filtr DPF/FAP nie jest uszkodzony termicznie oraz mechanicznie.

Ceny od 450zł.

 

  1. Metoda najskuteczniejsza - Usunięcie Mechaniczne oraz Programowe filtra DPF.

Możliwość zastosowania praktycznie w każdym samochodzie.

Filtr zostaje zdemontowany, jego uszkodzone wnętrze zostaje usunięte, atrapa zostaje

Zostaje zamontowana ponownie na samochód. Usuwamy tylko i wyłącznie uszkodzony filtr! Katalizator, obudowa filtra oraz wszystkie czujniki zostają jak w oryginale. Dzięki tak przeprowadzonemu zabiegowi nie ma problemów na corocznych przeglądach oraz norma emisji spalin nie zmienia się!!

Usunięcie programowe polega na skopiowaniu oryginalnej zawartości w sterowniku silnika oraz przerobienie programu w taki sposób aby filtr został wyłączony jak by go nie było od nowości. Gotowy program wgrywamy z powrotem do sterownika i cieszymy się brakiem drażniących kontrolek oraz problemem z silnikiem.

Usuwamy filtr programowo łącznie z procedurami dopalania!!! Większość amatorów która pojawiła się na rynku usuwa tylko i wyłącznie błędy DTC. Po takim zabiegu samochód podczas diagnostyki nie wykazuje błędów jednak wszystkie procedury związane z dopalaniem filtra dalej są aktywne, co za tym idzie przybywający olej lub uszkodzenie turbosprężarki to tylko kwestia czasu!!! Zaufaj najlepszym!

Poprawnie usunięty filtr DPF/FAP powoduje spadek spalania, a problem przybywającego oleju już się nigdy nie pojawi.

Program jest zapisem cyfrowym, nie ma możliwości jego samoistnej zmiany.

Ceny od 700zł.

 

  1. Montaż emulatora imitującego poprawne działanie filtra DPF- nie stosujemy takich rozwiązań jednak na specjalne życzenie klienta ta opcja jest również dostępna. Emulator objęty jest 24-miesięczną gwarancją.


Ceny od 1200zł.

 

  1. Wymiana filtra na nowy. Dla osób które chcą zostawić swój samochód w oryginalne ze sprawnym filtrem proponujemy wymianę jego na nowy zamiennik lub oryginał według numeru producenta. Opcja zdecydowanie najdroższa jednak sprawny filtr posłuży nam na kilkadziesiąt tysięcy kilometrów, oczywiście o ile zachowana jest całkowita sprawność silnika tj. działający zawór EGR, sprawna turbosprężarka, umiarkowany apetyt na olej silnikowy, itd.

Ceny od 1500pln

Jak zawsze końcową decyzję pozostawiamy Państwu, jednak w razie wątpliwości wyboru najkorzystniejszej służymy fachową poradą.


Nasze porady

Staraj się zachować dynamikę jazdy bez niepotrzebnego przyśpieszania z niskich obrotów

Gwałtowne wciśnięcie pedału gazu wiąże się z wtryśnięciem maksymalnej dawki paliwa, co generuje dużą ilość sadzy oraz znacznie zwiększa zużycie paliwa.

Wypady na trasę

Osoby użytkujące samochód głównie w mieście powinny od czasu do czasu wybrać się w trasę aby filtr DPF/FAP miał możliwość odpowiednio się zregenerować i wypalić nadmiar sadzy. Niestety ale sprowadzamy się do stwierdzenia że to człowiek jest dla samochodu a nie samochód dla człowieka.

Nie stosuj dodatków do paliwa

Stosowanie ich może spowodować nadmierne wytwarzanie sadzy przez co filtr będzie zmuszony do szybszej regeneracji.

Samochody z filtrem FAP tankujemy do PEŁNA.

W samochodach z filtrem FAP na wyposażeniu jest zbiornik z dodatkiem który po każdym tankowaniu mieszany jest z paliwem. Komputer rozpoznaje ilość paliwa i wylicza dawkę dodatku, jednak może zdarzyć się że tankowanie "za dychę" może nie zostać rozpoznane.

Stosuj tylko oleje nisko popiołowe, przewidziane dla twojego samochodu

Silnik podczas pracy spala olej. Oleje nisko popiołowe spalają się nie generując praktycznie dodatkowej sadzy, co zmniejsza intensywność zatykania filtra FAP / DPF.


 

dpfservice.pl • gromoservice.pl • All MAX - wszystkie prawa zastrzeżone 2015 r.