Sonda Lambda

Sonda lambda jest umiejscowiona w układzie wydechowym przez co narażona jest na bardzo wysoka temperaturę, agresywne chemikalia oraz drgania. Lambda mierzy zawartość tlenu w spalinach. Jeśli tlenu jest za dużo to sonda wzbogaca mieszankę i decyduje o wtrysku większej ilości paliwa aż do czasu, gdy tlenu będzie za mało w spalinach - wtedy sonda zadecyduje o zubożeniu mieszanki.

W samochodzie z reguły występują dwie sondy lambda. Pierwsza - bardzo ważna -znajdująca się przed katalizatorem która musi pozostać sprawna do prawidłowej pracy silnika, oraz druga  - mniej istotna -znajdująca się za katalizatorem.

Objawy i skutki zużytej sondy lambda :

  • Pali się kontrolka CHECK ENGINE

  • Silnik pali więcej niż dotychczas

  • Nierównomierna praca silnika

  • Silnik w trybie awaryjnym

  • Błędy po podpięciu do komputera

 Najczęstsze przyczyny zużytej sondy lambda:

  • niewłaściwy montaż - wygięcie mechaniczne

  • stopienie kabla lub wtyczki

  • nagromadzenie się sadzy- zbyt bogata mieszanka , lub objaw zużycia silnika

  • zardzewiałe styki

  • biały lub szary nagar - w wyniku przepalenia oleju , lub użycia środków uszlachetniających

  • postrzępiony przerwany kabel

  • zerwana uszczelka kabla

Uszkodzoną SONDE LAMBDA/ SONDE NOx usuwamy ze sterownika komputera raz na zawsze

 

dpfservice.pl • gromoservice.pl • All MAX - wszystkie prawa zastrzeżone 2015 r.